X

تنظیم دمای یخچال کوکاکولا

09128398711 کارشناس فروش
تنظیم دمای یخچال کوکاکولا

تنظیم دمای یخچال های ایستاده مسئله ی مهمی محسوب می شود و در مواردی که رنج دمایی در نظر گرفته شده برای یخچال مناسب نباشد باعث فاسد شدن محصولاتی می شود که در داخل یخچال ویترینی قرار داده اید می شود برای این که بتوانید از رخ دادن این مسئله جلوگیری کنید در این بخش اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم.

صنایع برودتی سیلور
صنایع برودتی سیلور

با توجه به این که یخچال ایستاده جزو محصولات کاربردی برای استفاده در کسب و کارهای مختلف اعم از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و کوچک، مغازه ها، هایپرمارکت ها، سوپرمارکت ها، مغازه ها و... می باشد به همین خاطر در بین صاحبان فروشگاه ها و مغازه ها برای جلوگیری از آسیب دیدن و فاسد شدن محصولات طرفداران بسیار زیادی دارد. انتخاب درست یخچال های ویترینی موجود در بازار به شما کمک می کند تا بتوانید محصولاتی که قصد فروش آن ها را دارید در معرض دید افراد قرار دهید. بعد از انتخاب و خرید یخچال های مورد نیاز مسئله ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید در مورد چگونگی نگهداری و تنظیم درجه ترموستات یخچال ویترینی می باشد. برای این که بتوانید این کار را به بهترین شکل انجام دهید در این مقاله به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

دمای در نظر گرفته شده برای محیط داخلی یخچال در فصل های سرد و گرم سال متفاوت می باشد. این مسئله در مورد برخی از مدل ها صدق می کند و ممکن است نیاز نباشد دمای برخی از یخچال ها عوض شود. در مورد رنج دمایی در نظر گرفته شده برای یخچال کوکاکولا باید بگوییم که بالای صفر (تا 10 درجه سانتی گراد) می باشد. 

نکات مهم در مورد تنظیم ترموستات یخچال ایستاده ویترینی

  • مهم ترین موردی که باید در مورد تنظیم درجه یخچال فروشگاهی به آن توجه داشته باشید نحوه ی چینش مواد غذایی در داخل طبقات یخچال می باشد. نحوه ی چیدن باید به گونه ای انجام شود که هوا در محیط داخلی یخچال بدون مشکل در جریان باشد. توجه به این موضوع کمک می کند تا یخچال بهترین عملکرد را داشته باشد. 
  • با توجه به این که درب یخچال ها قرار است به صورت دائمی توسط افراد باز و بسته شود می تواند سبب افزایش مصرف انرژی و هدر رفت سرمای داخل یخچال خواهد شد. برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل نیاز است تا پیش از باز کردن درب یخچال محصولات از پشت درب ببینید و بعد از انتخاب محصول درب را باز کنید. 
  • هم چنین در صورتی که محصولات در نظر گرفته شده برای عرضه تنوع بسیار زیادی داشته باشد امکان استفاده از یخچال پرده هوا وجود دارد تا باعث اذیت نشدن افراد نشود.
  • مواد غذایی که به صورت گرم هستند نیاز نیست در محیط داخلی یخچال قرار بگیرد. قرار دادن این محصولات در داخل یخچال باعث می شود تا که محیط داخلی یخچال دمای بالاتری داشته باشد و فشار بر روی کمپرسور بیشتر خواهد شد. هم چنین می تواند مصرف برق را افزایش دهد و عملکرد درست یخچال با مشکل رو به رو می شود.

رنج دمایی در نظر گرفته شده برای محصولات مختلف

انواع مواد غذایی و نوشیدنی

دمای کابین (درجه سانتی گراد)

نوشیدنی (نوشابه، آبمیوه و …)

2.5 تا 5

شیرینی

15 تا 18

لبنیات

2 تا 4

محصولات گوشتی کنسرو شده

2 تا 5

خمیر آماده

1 تا 3.5

سبزیجات و میوه‌ها

3.5 تا 6

کیک خامه‌ ای 

7 تا 10

مواد غذایی ذخیره (برای نگهداری در رستوران‌ ها)

1 تا 13-

تنظیم ترموستات یخچال ویترینی چگونه انجام می شود؟

  • ترموستات یخچال: نیاز است تا نحوه ی دسترسی به ترموستات یخچال را قبل از روشن کردن کردن  مشخص کنید. محل نصب ترموستات با توجه به مدل یخچال می تواند در بخش پشتی و جلویی یخچال باشد.
  • در نظر گرفتن دمای مطلوب: رنج دمایی در نظر گرفته شده برای یخچال با توجه به نوع محصولات تعیین می شود.
  • تنظیم دما: برای تنظیم و بررسی دما نیاز است این کار را با استفاده از دکمه‌ ها و یا دسته ی تنظیم ترموستات انجام دهید تا محصولات قرار داده شده در داخل یخچال خراب نشوند.
  • بررسی دمای یخچال: بعد از تنظیم دمای یخچال نیاز است تا برای مدتی صبر کنید تا یخچال به رنج دمایی تعیین شده توسط شما برسد. در طول این مدت نیاز است تا دما را با ترمومتر داخلی بررسی کنید تا مطمئن شوید، دمای یخچال به درستی تغییر پیدا کرده باشد.
  • تنظیمات پیشرفته: در صورتی که ترموستات‌ انتخابی برای یخچال از نوع پیشرفته باشد می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای در نظر گرفته شده برای دستگاه رطوبت، سرمایش و گرمایش دستگاه را به راحتی تنظیم کنید.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید